سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این قرآن ریسمان خدا و نور روشن گر و درمانی سودبخش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
ابدیت
 
انبارداری به روش نوین

نرم افزار انبارداری و فروش عارف رایانه | نرم افزار انبارداری یک برنامه ی ساده جهت کنترل و مدیریت کالاها در انبار های مختلف، صدور انواع فاکتور خرید و فروش توسط رایانه می باشد.

نرم افزار انبارداری

نرم افزار انبارداری

توسط این نرم افزار انبارداری می توان عملیات ورود و خروج کالا را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی در سیستم ثبت کرده و گزارشات متنوع از سیستم انبار گردانی تهیه نمود.
توسط قابلیت تعریف و طبقه بندی انواع کالا در این نرم افزار انبارداری می توان هر گونه انبار و ورود و خروج کالای آن را مدیریت نمود.
نرم افزار انبارداری عارف رایانه مجهز بودن به سیستم سامانه پیام کوتاه و سیستم کالرآیدی و امکاناتی نظیر: سیستم دریافت و پرداخت، دفتر چک، دفتر یادداشت و یادآوری و … را از امکانات مهم دیگر این نرم افزار می توان نام برد.
نسخه اصلی نرم افزار انبارداری، علاوه بر دارا بودن پشتیبانی، همراه با یک حساب سامانه پیام کوتاه رایگان عرضه می شود.

معرفی نرم افزار انبارداری

نرم افزار انبارداری عارف رایانه نام نرم افزاری است که توسط شرکت عارف رایانه جهت چاپ چک و مدیریت حسابهای بانکیتولید شده است.
این نرم افزار انبارداری با بهره گیری از بانک اطلاعاتی قدرتمند مایکروسافت اس کیو ال سرور، اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالا ار انبارهای متعدد را در سیستم ثبت کرده و علاوه بر چاپ انواع رسید و فاکتور ورود و خروج کالا، امکان مدیریت انبارها را برای مدیران فراهم نموده است.
در نرم افزار انبارداری عارف رایانه، هر انباردار یا مدیری فروش می تواند با توجه به نوع انبار خود، کالاهای متنوع را در تعریف کرده و تا سه سطح طبقه بندی نماید و با با توجه به نوع کالا، یا انبار گزارشات متنوع از سیستم انبارداری تهیه نماید.
.
برنامه انبارداری عارف رایانه با توجه به امکانات و کیفیت این محصول دارای قیمت مناسب بوده و تا کنون بابت پشتیبانی و ارائه آپدیت های جدید در سالهای آتی استفاده از آن، هیچگونه هزینه اضافی از کاربران دریافت نگردیده است. کادر پشتیبانی و توسعه این نرم افزار انبارداری مفتخر است به اینکه بخشی از مشتریان این محصول را توسط معرفی کاربران در حال استفاده آن بدست آورده است.
.

ویژگی های کلی نرم افزار انبارداری

  • امکان نصب و راه اندازی آسان در کمتر از چند دقیقه توسط هر کاربر و رابط کاربری ساده و کاربر پسند (User friendly) جهت یادگیری سریع
  • امکان نصب و استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه (ثبت و تغییر اطلاعات بر روی رایانه انباردار و مدیریت به طور همزمان)
  • داری راهنمای کامل از مرحله نصب و راه اندازی تا استفاده (بصورت داکیومنت و فیلم)
  • امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • بروز رسانی خودکار از طریق وب سایت عارف رایانه در کمتر از چند دقیقه
  • پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار ریموت از راه دور توسط کارشناسان

امکانات اصلی نرم افزار انبارداری

  • امکان تعریف انبار به تعداد مورد نیاز
  • امکان تعریف کالا با امکان گروه بندی کالا تا دو سطح در انبارهای متعدد
  • امکان تعیین حداقل،حداکثر و نقطه سفارش کالا
  • امکان تعریف عاملین فروش و تامین کنندگان کالا
  • امکان صدور سند ورود و خروج و ثبت آمار دقیق تعدادی و ریالی کالا
  • امکان انتخاب سریع کالا توسط دستگاه بارکدخوان و یا کلید میانبر
  • کاردکس کالا به صورت ریالی و تعدادی به تفکیک انبارها،کالاها و تامین کنندگان کالا

منبع مطلب: نرم افزار انبارداری


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/21:: 9:0 صبح     |     () نظر
 
امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات... نرم افزار مطب

این بخش ویژه همکاران پزشک و مدیران مراکز پزشکی می باشد و به معرفی نرم افزار مطب کلینیک و درمانگاه پزشکی نگارش 2016 که یکی از جامع ترین نرم افزار های تولید شده در داخل کشور می باشد پرداخته شده است.

نرم افزار مدیریت مطب

نرم افزار مطب<\/h2>

نرم افزارمطب نسخه 2016، یکی از کامل ترین نرم افزار های مدیریتی تولید شده در ایران می باشد که جهت حسابداری و مدیریت پرونده بیماران انواع مطب های پزشکی، دندانپزشکی ، ارتوپدی، توانبخشی، ترک اعتیاد، پوست مو و زیبایی، و… ارائه شده است. پزشکان محترم با نصب نرم افزار مدیریت مطب بر روی رایانه خود، دیگر نیازی به ثبت اطلاعات پرونده پزشکی بیماران یا سوابق پزشکی ایشان بر روی کاغذ نخواهند بود

این نرم افزار طبق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید شده و تمامی امور مربوط به مدیریت مطب پزشکان را انجام می دهد.

مدیریت مطب با نرم افزار مطب

امروزه بسیاری از پزشکان برای مدیریت مطب و پرونده بیماران خود به تکنولوژی رایانه و نرم افزار روی می آورند. استفاده از رایانه و نرم افزار در مطب ها باعث شده تا مدت زمان کوتاه تری برای ثبت، جستجوی و مدیریت پرونده های پزشکی بیماران صرف نمود. از طرفی مدیریت امور داخلی مطب در صورت بالا بودن تعداد بیماران مراجعه کننده، کاری وقت گیر می باشد و توسط نرم افزار مطب می توان این عملیات را در کسری از زمان و با دقت بالاتر انجام داد.

مدیریت کلینیک و درمانگاه با نرم افزار مطب

کلینیک ها و درمانگاه های پزشکی نیز با توجه به تعداد پزشکان، دستیاران و پرسنل مرکز نیز نیاز به مدیریت دقیق تر با سرعت و کیفیت بالاتر دارند. حسابرسی و تهیه گزارش از کارکرد پزشکان با توجه به درصد سهام ایشان از خدمات ارائه شده در مرکز، خود به تنهایی کاری وقت گیر محسوب می گردد. همچنین مدیریت بیماران هر پزشک به طور مجزا، تعیین وقت ملاقات برای بیماران و یادآوری توسط منشی نیز نیاز به صرف وقت دارد. نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک و درمانگاه 2016 امکان مدیریت تمامی امور یک مرکز پزشکی با ده ها پزشک و پرسنل و هزاران بیمار یا مراجعه کننده را برای مدیران این مراکز فراهم می نماید.

امکانات نرم افزار مطب کلینیک و درمانگاه

  • امکان استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه (مشی و پزشک به طور همزمان)
  • انعطاف بالا در بهره گیری و تهیه گزارشات از کارکرد پزشکان و دستیاران، صورتحساب بیماران و …
  • مجهز به سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک های یاد آوری اوقات و گزارشات حسابداری برای بیماران، پزشکان
  • امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • بروز رسانی خودکار نرم افزار مطب از طریق وب سایت عارف رایانه در کمتر از چند دقیقه
  • پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار ریموت از راه دور توسط کارشناسان
  • امکان تعریف پزشک به تعداد مورد نیاز (قابل استفاده برای چند پزشک در یک مرکز) و تعیین درصد سهم از درآمد
  • امکان تعریف و طبقه بندی انواع تعرفه های خدمات تشخیصی ودرمانی قابل ارائه در مرکز
  • امکان تعریف انواع دوره های درمانی جهت پذیرش بیماران
  • امکان تعریف انواع شرح حالات بیماران جهت دسترسی بهتر برای درج در پرونده مراجعین
  • امکان تعریف علت های مراجعه بیماران و تشخیص های درمان پیشفرض جهت بررسی پرونده بیمار
  • امکان تعریف نواحی بدن بیماران باتوجه به تخصص پزشک ، جهت گزارش و تفکیک خدمات انجام شده
  • امکان ثبت سوابق پزشکی از قبل تعیین شده باتوجه به نوع مطب یا درمانگاه جهت درج در پرونده بیمار
  • سیستم تشکیل پرونده بیماران و ثبت سوابق پزشکی ، تصاویر دیجیتال
  • سیستم پذیرش بیماران و ثبت عملیات انجام شده در مرکز برای بیمار
  • امکان محاسبه درصد سهم پزشکان و پرسنل از خدمات ارائه شده به مراجعین
  • سیستم صندوق و گزارش حساب بیماران و پزشکان
  • سیستم رزو وقت جهت تعیین اوقات ویزیت بیماران با امکان ارسال SMS یاد آوری وقت خودکار
  • سیستم انبارداری و داروخانه جهت کنترل ورود و خروج کالا یا دارو
  • سیستم چاپ چک و مدیریت حسابهای بانکی پزشکان
  • سیستم بانک تصاویر و درج انواع تصاویر مربوط به دوره درمانی، آزمایشات و یا سوابق پزشکی بیمار
  • سیستم گزارش ساز پویا و امکان تهیه گزارشات متنوع از قسمت های مختلف برنامه با توجه به نیاز پزشک

شما می توانید توسط تماس با شماره شرکت که در بالا قرار گرفته است نرم افزار مطب را از طریق خرید آنلاین یا ارسال پیک تهیه و مورد استفاده نمائید.

منبع مطلب : نرم افزار مطب 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/21:: 9:0 صبح     |     () نظر
 
دانلود نرم افزار رستوران

نرم افزار مدیریت رستوران عارف رایانه، برنامه ویژه حسابداری و مدیریت انواع مراکز فروش اغذیه اعم از: رستوران، فست فود، کافی شاپ، آشپزخانه، سفره خانه، کترینگ، کافه، اغذیه و ساندویچ فروشی و ... توسط رایانه می باشد.

نرم افزار رستوران

نرم افزار رستوران

نرم افزار مدیریت رستوران عارف رایانه، برنامه ویژه حسابداری و مدیریت انواع مراکز فروش اغذیه اعم از: رستوران، فست فود، کافی شاپ، آشپزخانه، سفره خانه، کترینگ، کافه، اغذیه و ساندویچ فروشی و … توسط رایانه می باشد.
سادگی و سهولت کار با این نرم افزار رستوران باعث گردیده است تا در کوتاه ترین زمان، عملیات صدور فیش صندوق و تهیه گزارشات مربوطه را انجام داد. قابلیت تعریف و طبقه بندی انواع کالا در نرم افزار، این امکان را بوجود آورده است تا برای هر گونه غذا، نوشیدنی، دسر، سرویس و … فیش صندوق صادر نمود.
مجهز بودن به سیستم سامانه پیام کوتاه و سیستم کالرآیدی، صندوق و صدور فیش، سیستم انبارداری، صدور اشتراک برای مشتریان، مدیریت پیک و میز و … را از امکانات مهم این نرم افزار رستوران می توان نام برد.

سفارش و دانلود نرم افزار رستوران

با سفارش آنلاین نرم افزار مدیریت و حسابداری رستوران و فست فود، می توانید نسخه اصلی این نرم افزار را در کمتر از چند دقیقه دانلود و بر روی رایانه خود نصب و استفاده نمائید.

دستگاه کالرآیدی (Caller-ID) برای نرم افزار رستوران

همانطور که می دانید هنگام سرویس دهی به مشتریان خارج از رستوران، مشاهده آدرس و مشخصات مشتری در نرم افزار، علاوه بر پاسخگویی راحت تر و تسریع در عملیات صدور فیش غذا، باعث کیفیت و سرویس دهی بهتر به مشتریان رستوران نیز می گردد. برای این منظور می توان از از سیستم کالر آیدی موجود در نرم افزار رستوران عارف رایانه استفاده نمائید.  عارف رایانه دستگاه های آی دی کالر مخصوص استفاده این نرم افزار را نیز به طور مجزا ارائه می نماید. این دستگاه ها از طریق پورت USB به رایانه متصل شده و از 2 تا 8 خط تلفن را به طور همزمان مانیتور می نمایند

معرفی نرم افزار رستوران

نرم افزار رستوران عارف رایانه برنامه ای است که توسط شرکت عارف رایانه جهت مدیریت و حسابداری رستوران، فست فود، کافی شاپ و انواع مراکز فروش اغذیه تولید شده است.
این نرم افزار رستوران با بهره گیری از بانک اطلاعاتی قدرتمند مایکروسافت اس کیو ال سرور، عملیات فروش روزانه را در سیستم ثبت کرده و علاوه بر صدور انواع فیش غذا و فاکتور های مربوط به خرید و فروش کالا، امکان مدیریت فروش رستوران را برای مدیران فراهم نموده است.
در نرم افزار رستوران عارف رایانه، هر مدیر یا منشی رستوران می تواند با تعریف منوی مربوط به رستوران یا فست فود خود، در کمتر از چند ثانیه برای مشتریان فیش صادر کرده و در پایان روز، از فروش انجام شده گزارشان مربوطه را تهیه نمائید. همچنین امکان تعریف پیک موتوری و فروش از طریق دستگاه آی دی کالر (بدون پرسیدن کد اشتراک از مشتری) امکان صدور فیش امکان پذیر است.
.
نرم افزار رستوران عارف رایانه دارای بیش از 7 سال سابقه اجرایی، در بسیاری از مراکز فروش اغذیه همچون: رستوران، فست فود، کافی شاپ، ساندویچ فروشی، سفره خانه و … در حال استفاده می باشد و در حال حاضر ویرایش 2014 این محصول، با امکانات بیشتر و فرمت های جدید بانکی قابل دانلود و استفاده باشد.
.
قیمت نرم افزار رستوران عارف رایانه نسبت به سایر نرم افزار های مشابه ارزانتر بوده و تا کنون بابت پشتیبانی و ارائه آپدیت های جدید در سالهای آتی استفاده از آن، هیچگونه هزینه اضافی از کاربران دریافت نگردیده است. کادر پشتیبانی و توسعه این نرم افزار مفتخر است به اینکه بخشی از مشتریان این محصول را توسط معرفی کاربران در حال استفاده آن بدست آورده است.

ویژگی های کلی نرم افزار رستوران

امکان نصب و راه اندازی آسان در کمتر از چند دقیقه توسط هر کاربر و رابط کاربری ساده و کاربر پسند (User friendly) جهت یادگیری سریع
امکان نصب و استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه (ثبت و تغییر اطلاعات بر روی رایانه منشی و مدیریت به طور همزمان)
داری راهنمای کامل از مرحله نصب و راه اندازی تا استفاده (بصورت داکیومنت و فیلم)
سرعت بالا در صدور و پرینت چک و امکان تهیه گزارشات متنوع از وضعیت و صورتحساب چک های پرداختی و دریافتی
مجهز به سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک های یاد آوری و گزارشات حسابداری برای بیماران، پزشکان و مدیران تعریف شده
امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
بروز رسانی خودکار نرم افزار رستوران از طریق وب سایت عارف رایانه در کمتر از چند دقیقه
پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار ریموت از راه دور توسط کارشناسان

منبع مطلب: نرم افزار رستوران


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/21:: 9:0 صبح     |     () نظر
 
قولنج کمر چیست؟ علت،درمان و عوارض شکستن آن

برای درمان قولنج تاجریزی (انگوله ) ،گل ختمی یا تخم ختمی ، بنفشه از هر کدام پنج مثقال و از مغز سیاه داخل میوه فلوس چهار مثقال و روغن بادام شیرین ده مثقال مجموع را بجوشانند به طوری که آب داروی جوشیده سه یا چهار لیوان شود بعد از صاف کردن به وسیله ی پارچه ای مقدار پنج مثقال صابون را پودر کرده در دو لیوان آب گرم حل کنند بعد با آب دوا مخلوط نمایند و در دو نوبت برای بیمار تنقیه کنند .

درمان قولنج

درمان قولنج<\/h2>

برای درمان قولنج به جز مواقعی که قولنج در اثر ورم یا غده یا پیچیدگی روده عرض شده باشد پزشک باید اقدام به باز کردن مجرای روده نموده و رفع انسداد نماید . پزشکان سنتی بکار بردن هر گونه مواد مخدر و مسکن را در قولنج چون سبب کندی حرکات روده و احتباس بیشتر می گردند ممنوع دانسته و معتقدند بکار بردن این مواد در قولنج خطر مرگ را به دنبال دارد . اما جهت رفع انسداد روده دستورات زیر را باید بکار بست .

راههای درمان قولنج<\/h3>

به گزارش بخش سلامت سایت اسان طب ، برای درمان قولنج  تاجریزی (انگوله ) ،گل ختمی یا تخم ختمی ، بنفشه از هر کدام پنج مثقال و از مغز سیاه داخل میوه فلوس چهار مثقال و روغن بادام شیرین ده مثقال مجموع را بجوشانند به طوری که آب داروی جوشیده سه یا چهار لیوان شود بعد از صاف کردن به وسیله ی پارچه ای مقدار پنج مثقال صابون را پودر کرده در دو لیوان آب گرم حل کنند بعد با آب دوا مخلوط نمایند و در دو نوبت برای بیمار تنقیه کنند . ضمنا مریض باید برای درمان قولنج  همراه این عمل ، مقدار ده مثقال روغن بادام شیرین بخورد و از بالای آن نیز دو سه لیوان آب گرم میل نماید . همچنین می توان مقدار چهار مثقال مغز فلوس را چهار قسمت نموده و هر قسمت را در یک نوبت با دو مثقال روغن بادام شیرین به مریض بدهند و از بالای آن مقداری آب گرم بخورد . اما باید توجه داشت که دادن مسهل قوی نیز صلاح نبوده و خطرناک است بلکه باید به صورت ملین و ملایم باشد . یعنی مقدار ثلث یا ربع مقدار مسهل معمول . همچنین می توان مقدار دوازده مثقال روغن کرچک را دو قسمت کرده و هر قسمت را با دولیوان آب گرم در دو وعده برای بیمار تنقیه بریزند .

اگر با قولنج استفراغ هم باشد و شدت داشته باشد باید ضمن مصرف داروهای ساکت کننده استفراغ ، بیمار را بستری نموده و ضمن تزریق سرم از داروهای بازکننده روده به صورت تنقیه استفاده کنند .

این نکته را برای درمان قولنج یاد آوری میکنیم که چنانچه حنظل را جوشانده و حاصل را با زهره گاو مخلوط نموده و بر شکم فردی که قولنج کرده گرماگرم ضماد نمایند در رفع انسداد و بهبودی مرض اثر قابل توجهی دارد . اما اگر قولنج در اثر وجود ورم یا غده ای در داخل روده باشد اولا قولنج بتدریج پیدا می شود ، در ثانی دردش از قولنج انسدادی کمتر است ثانیا یبوست هست و تا زمانی که ورم گرم باشد با تب و عطش و سرخی بول همراه است و در چنین مواقعی پزشک سنتی معمولا دستور به گرفتن خون از رگ با سلیق دست می دهد و خون را از دستی که ورم به آن نزدیک تر است می گیرند و گاهی از هر دو دست و روی شکم هم باید مخلوط کافور و آبلیمو یا کافور و سرکه بدون نمک ضماد کنند تا در تحلیل ورم کمک نماید و از نظر خوراکی باید داروهای سرد مزاج و اب میوه های سرد مزاج و غذاهای سرد مزاج زود هضم و روان مصرف کند .

منبع مطلب درمان قولنج : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/19:: 8:20 صبح     |     () نظر
 
لوراتادین؛ این دارو را به خاطر بسپارید

قرص لوراتادین دارویی آنتی هیستامین فاقد اثرات خواب آور می باشد که در درمان یا کاهش نشانه های حالات آلرژیک استفاده می گردد. دسترسى به قرص لوراتادین به عنوان یک قرص ضد آلرژی و ضد حساسیت آسان است . عوارض جانبی قرص لوراتادین ظیر تاری دید با هر گونه تغییر در بینایی، گیجی، کندی شدن ضربان قلب، افزایش حساسیت به نور آفتاب، کهیر، عصبانیت و هیجان می باشد .

قرص لوراتادین

قرص لوراتادین

قرص لوراتادین یک داروی ضد حساسیت است و به شما تاکید می کنیم فقط در مواردی که پزشک برای شما تجویز کرده از آن استفاده کنید .  قرص لوراتادین دارویی آنتی هیستامین فاقد اثرات خواب آور می باشد که در درمان یا کاهش نشانه های حالات آلرژیک استفاده می گردد.

این نکته را یادآوری میکنیم که قبل از مصرف قرص لوراتادین در موارد ذیل با پزشک خود مشورت نمایید.

 درصورت ابتلا به هرنوع بیماری به خصوص نارسایی های کبدی، بزرگی پروستات، گلوکوم، سابقه آریتمی قلبی و کاهش پتاسیم خون. سابقه حساسیت به لوراتادین یا داروهای دیگر، همچنین حساسیت به مواد دیگر از قبیل غذاها و رنگها . در صورت مصرف هر نوع داروی دیگر. درصورت بارداری و شیردهی.

لوراتادین را باید خورد

دسترسى به قرص لوراتادین به عنوان یک قرص ضد آلرژی و ضد حساسیت  آسان است ، چرا که بدون نیاز به نسخه پزشک به راحتى به دست بیماران مى رسد. این قرص معمولاً در بسته هاى 20تایى عرضه مى شود. لوراتادین به راحتى از طریق لوله هاى گوارش جذب خون مى شود و بین یک تا سه ساعت پس از مصرف اثر درمانى اش شروع مى شود و معمولاً اوج خاصیت درمانى لوراتادین حدود 8 تا 12 ساعت پس از مصرف آن است که بیمار به طور واضح اثرات بهبودى را در خود احساس مى کند.

? لوراتادین نخورید

 افرادى هستند که بر حسب شرایط ویژه شان مجاز نیستند قرص لوراتادین استفاده کنند. زنان باردار: خانم هاى باردار باید حواسشان باشد که تنها لوراتادین نیست که برایشان ممنوعیت دارد بلکه هر ترکیبى که لفظ دارو را مى توان روى آنها نهاد برایشان خطر دارد و باید با احتیاط مصرف شود. در هر صورت خانم هاى باردار باید حتماً این دارو را با تجویز و مشورت پزشک مصرف کنند. مادران شیرده: لوراتادین به دلیل ساختمان شیمیایى اش به داخل پستان ترشح و وارد ترکیب شیر مى شود. از این رو به مادران شیرده توصیه مى شود لوراتادین را حتى المقدور مصرف نکنند و در صورت داشتن یک بیمارى خاص در صورتى مجاز هستند لوراتادین مصرف کنند که حتماً زیر نظر پزشک متخصص باشند.

عوارص جانبی  قرص لوراتادین<\/h3>

قرص لوراتادین هم مانند سایر داروهای شیمیایی عوارض جانبی مخصوص به خود را دارد . اگر چه تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولیکن در صورت بروز عوارضی مانند تب، گلودرد، خون ریزی با خون مردگی غیرعادی و ضعف یا خستگی غیرعادی بلافاصله با پزشک تماس بگیرد سایر عوارض جانبی به مرور زمان و تطبیق بدن با دارو از بین می رود به هرحال در صورت ادامه عوارضی نظیر تاری دید با هر گونه تغییر در بینایی، گیجی، کندی شدن ضربان قلب، افزایش حساسیت به نور آفتاب، کهیر، عصبانیت و هیجان غیر عادی پزشک خود را مطلع نمائید.

مصرف در بارداری و شیردهی: مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی مجاز نمی باشد مگر در موارد اضطراری و تشخیص پزشک متخصص.

هشدار:

– هر چند این دارو بر خلاف سایر داروهای آنتی هیستامین ایجاد خواب آلودگی نمی نماید با این وجود از عکس العمل بدن خود نسبت به این دارو پیش از کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری دارند اطمینان حاصل نمائید.

– در صورت مصرف همزمان سایر داروهای سیستم عصبی و یا فرآورده های حاوی الکل پزشک را مطلع نمائید.

– قبل از انجام هر گونه آزمون پوستی پزشک را از مصرف این دارو مطلع نمائید.

مقدار و نحوه مصرف قرص لوراتادین

 مقدار مصرف قرص لوراتادین  در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 6 سال 10 میلی گرم روزانه می باشد. در صورت عدم وجود نارسائی کبدی و کلیوی در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 6 سال 10 میلی گرم جهت شروع درمان و در صورت نیاز به صورت متناوب تکرار می گردد.

مسمومیت: در صورت مصرف اتفاقی دارو بیش از مقادیر توصیه شده با پزشک متخصص تماس گرفته و یا بیمار را به بخش مسمومین منتقل نمائید.

شرایط نگهداری قرص لوراتادین

به گزارش آسان طب ، قرص لوراتادین باید در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد، دور از نور و رطوبت و دور از دسترس اطفال نگهداری شود. قرص لوراتادین را در دستشویی، نزدیک ظرفشویی و دیگر مکانهای مرطوب نگذارید، زیرا حرارت و رطوبت می تواند باعث تجزیه دارو شود. داروهای تاریخ مصرف گذشته یا داروهایی را که دیگر نیاز ندارید، نگهداری نکنید.

منبع مطلب قرص لوراتادین : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/19:: 8:20 صبح     |     () نظر
 
پراهمیت ترین اقدامات قبل از بارداری

قبل از بارداری مصرف غذاهایی مثل گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و ماست، تخم مرغ، جگر، سبزی های خام برگ سبز، میوه های تازه مخصوصاً مرکبات (پرتقال، لیمو، نارنگی، نارنج) را فراموش نکنید و میزان مصرف آنها را افزایش دهید

قبل از بارداری

قبل از بارداری

اقدامات قبل از بارداری زنان

قبل از بارداری خود را به وزن مناسب برسانید. اگر ضعیف هستید با غذاهای مقوی مثل خرما، کشمش، پسته، فندق، بادام و عسل خود را تقویت کنید. قبل از بارداری اگر کم خون هستید با خوردن جگر، گوشت، تخم مرغ، خوردن آب مرکبات بعد از غذا، کم کردن مصرف چای و شکلات مخصوصاً قبل و بعد از غذا، مشکل خود را حل کنید.

در قبل از بارداری اگر ناراحتی معده دارید؛ کم کردن میزان غذا در هر وعده و افزایش تعداد وعده های غذایی، پوشیدن لباس های راحت، دراز نکشیدن بلافاصله بعد از غذا، نخوردن غذاهای نفاخ مثل کلم، پیاز و… نخوردن غذاهایی که به آن ها حساس هستید و… ناراحتی خود را برطرف کنید. بعد از این موارد اقدام به بارداری نمایید. به غذای روزانه ی خود توجه کنید، اگر هر روز شیر و لبنیات، سبزیجات خام و پخته، میوه و گوشت مصرف نمیکنید سعی کنید این مواد را به سبد غذایی خود اضافه کنید. با انجام این کار بعد از چند ماه اقدام به بارداری نمایید.

سعی کنید قبل از 18 سالگی باردار نشوید، زیرا در این سن، خود شما در حال رشد هستید و بدن شما با جنین برای به دست آوردن مواد غذایی رقابت می کند.

اگر به هر دلیلی قرار است قبل از 18 سالگی باردار شوید مصرف غذاهایی مثل گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و ماست، تخم مرغ، جگر، سبزی های خام برگ سبز، میوه های تازه مخصوصاً مرکبات (پرتقال، لیمو، نارنگی، نارنج) را فراموش نکنید و حتی میزان مصرف آنها را افزایش دهید. تغذیه قبل از بارداری شروع کنید و مقدار آن را اضافه و پس از آن نیز ادامه دهید.

هر چند که رعایت نکات بالا کافی است، با این حال اگر از رژیم غذایی خود مطمئن نیستید، میتوانید یک ماه تا چهل روز قبل از بارداری رژیم غذایی زیر را رعایت کنید:

تغذیه پیش از بارداری

خوراکی های صبح ناشتا

یک عدد میوه ی متوسط یا به اندازه ی نصف لیوان میوه های کوچک مثل انگور و گیلاس و… در صورت امکان صبح ناشتا میوه هایی مثل سیب گلاب، به، گلابی، پرتغال و انار شیرین بخورید.

قبل از بارداری سعی کنید میوه را حدود نیم ساعت قبل از صبحانه میل نمایید.

مواد غذایی صبحانه قبل از بارداری

1500 گرم نان + 60 گرم پنیر یا 2 عدد تخم مرغ آب پز یا 60 گرم گوشت کله پاچه + یک عدد خیار + یک عدد گوجه فرنگی + یک لیوان شیر.

بهتر است که کله پاچه را کم مصرف کنید؛ همچنین اگر عادت دارید که صبحانه گوشت قرمز یا سفید مصرف کنید می توانید 60 گرم گوشت به جای 60 گرم پنیر مصرف کنید.

می توانید به جای خیار و گوجه از سبزی خوردن یا کاهو استفاده کنید؛ در این صورت به جای هر یک از خیار یا گوجه فرنگی به اندازه ی یک لیوان کاهو یا سبزی خوردن مصرف نمایید. بهتر است بعضی روزها گوجه و خیار، بعضی روزها سبزی خوردن و بعضی روزها کاهو مصرف کنید.

در صورتیکه برای صبحانه کره و مربا یا خامه مصرف می کنید مقدار 60 گرم گوشت یا دو عدد تخم مرغ به غذای ناهار یا شام یا میان وعده های خود اضافه کنید. بهتر است که هر هفته بیش از یک بار از این مواد استفاده نکنید. در صورتی که برای صبحانه آش یا عدسی یا حلیم استفاده می کنید مقدار مصرف نان را کمتر کنید و به حدود 100 گرم برسانید.

اگر هنگام صبحانه شیر مصرف نمی کنید هنگام میان وعده یک لیوان شیر یا یک لیوان دوغ مصرف کنید.

هیچ گاه همراه صبحانه، چای شیرین مصرف نکنید. اگر مایل هستید، حداقل یک ساعت پس از صبحانه آن را مصرف نمایید.

اگر کم خون هستید (زود خسته می شوید، هنگام برخاستن چشمان شما سیاهی میرود، دست ها و پاهای شما زود به خواب می روند) همراه صبحانه بیشتر از گوجه فرنگی استفاده کنید یا یک لیوان شربت آبلیمو بعد از صبحانه بنوشید.

همچنین بهتر است که شیر، کاهو و سبزی خوردن را به جای این که همراه صبحانه میل کنید در میان وعده مصرف نمایید.

میان وعده های غذایی قبل از بارداری

میان وعده های غذایی قبل از بارداری

یک عدد میوه ی متوسط یا به اندازه ی نصف لیوان میوه های کوچک مثل انگور، گیلاس، و… یا یک برش از هندوانه یا خربزه اگر هنگام صبحانه نمی توانید مقادیر فوق را بخورید یا ناراحتی معده دارید و باید در هر وعده غذای کمی میل کنید مقداری از صبحانه ی ذکر شده را در این میان وعده میل کنید. اگر به دلایلی که پیش از این در صبحانه بیان شد خوردن شیر یا دوغ را به قسمت میان وعده سپرده اید، می توانید به جای یک عدد میوه، 3 عدد خرما یا دو قاشق غذاخوری کشمش مصرف کنید.

میتوانید به جای ماست که در قسمت ناهار گفته خواهد شد یک لیوان شیر یا یک لیوان دوغ بنوشید.

به جای میوه می توانید 4 عدد برگه ی سیب یا 4 عدد برگه ی زردآلو یا 5/1 عدد انجیر خشک یا یک لیوان توت خشک مصرف کنید.

قبل از بارداری برای وعده ناهار چه غذایی مصرف شود؟

120 گرم نان یا 24 قاشق غذاخوری برنج پخته شده یا به اندازه ی دو لیوان ماکارانی پخته شده + به اندازه ی یک لیوان سبزی پخته شده + 60 گرم گوشت قرمز یا سفید یا به اندازه ی یک لیوان سویا و یا یک لیوان حبوباتی که همراه هم پخته شده اند + سه چهار لیوان ماست یا یک لیوان دوغ. می توانید نصف مقدار نان و نصف دیر برنج یا ماکارونی انتخاب کنید.

سبزی های پخته می توانند انواع غذاهایی مثل بادمجان، گوجه فرنگی، کرفس، کدو، سبزی خورشتی و… باشند. البته می توانید به جای یک لیوان سبزی پخته از دو لیوان سبزی نپخته استفاده کنید.

گوشت می تواند مخلوطی از گوشت و حبوبات باشد؛ مثلاً خورشت سبزی باشد که نصف لیوان نخود و لوبیا و 30 گرم گوشت داشته باشد. شاید سوال کنید که مگر می شود در خورشت سبزی نخود ریخت؟ به گزارش آسان طب،اگر می خواهید لوبیا ارزش گوشت را پیدا کند در خورشت سبزی نخود بریزید و یا در خورشت سبزی فقط لوبیا بریزید ولی در برنج، نخود یا عدس بریزید.

در صورتی که در غذاها سیب زمینی مصرف می کنید به ازای هر سیب زمینی کوچک 30 گرم از نان مصرفی کم کنید.

حداقل هفته ای سه روز از نان سبوبس دار یا برنج همراه با سبوس یا گندم سبوس دار استفاده کنید. بهتر است که این مواد سبوس دار را به شکل سوپ و همراه با آب پخته میل کنید.

اگر کم خون هستید توصیه های قسمت صبحانه را در این مورد هم به کار گیرید.

در این صورت به جای ماست یا دوغ سالاد تهیه کنید و همراه با غذا مصرف کنید. در این سالاد گوجه فرنگی، پیاز و خیار ریخته و به جای سس به آن آبلیمو اضافه نمایید.

خوراکی های عصرانه در قبل از بارداری

دو عدد میوه ی معمولی یا به اندازه ی یک لیوان میوه های ریز یا دو برش خربزه و یا هندوانه یا یک لیوان آب میوه یا یک لیوان کمپوت میوه میل نمایید توصیه های قسمت میان وعده را در این قسمت هم می توانید به کار ببرید.

وعده شام در قبل از بارداری

60 گرم نان یا 12 قاشق غذاخوری برنج پخته یا یک لیوان ماکارونی پخته شده + به اندازه ی نصف لیوان سبزی پخته یا به اندازه ی یک لیوان سبزی نپخته + 60 گرم گوشت قرمز یا سفید یا دو عدد تخم مرغ یا به اندازه ی یک لیوان سویا و یا یک لیوان حبوباتی که همراه هم پخته شده اند + سه چهارم لیوان ماست.

توصیه های وعده ی ناهار در قبل از بارداری را در این قسمت هم می توانید رعایت کنید.

اگر ناراحتی معده دارید می توانید به جای ماست قبل از خواب یک لیوان شیر بنوشید.

تغذیه قبل از بارداری

نکاتی در مصرف مواد غذایی در قبل از بارداری

مصرف تخم مرغ را بیش از 5 عدد در هفته نرسانید، فکر نکنید این غذا می تواند جایگزین کاملی برای گوشت باشد. بلکه این میزان طبق نیاز بدن است. البته اگر شما به هر دلیلی مایل به استفاده از این میزان گوشت نیستید می توانید به جای آن تخم مرغ، پنیر، کشک، حبوبات مخلوط با هم و سویا مصرف کنید. البته سعی کنید که حتماً از گوشت یا تخم مرغ استفاده کنید و همه ی نیاز خود را از مواد گیاهی برآورده نسازید.

شما روزانه باید حدود 8 واحد چربی مصرف کنید. هر واحد چربی، یک قاشق مربا خوری می شود. بنابراین در پخت غذاها به شکلی عمل کنید که نیاز به بیش از این مقدار نداشته باشید. گاهی از روغن هایی مثل روغن زیتون، روغن بادام، روغن بادام زمینی، روغن کنجد و… استفاده کنید.

در روزهایی که از خامه یا کره استفاده می کنید بهتر است بدانید که هر یک قاشق مربا خوری کره یا دو قاشق مرباخوری کره محلی یا دو قاشق غذاخوری خامه یا یک قاشق غذاخوری سرشیر برابر با یک واحد روغن می باشد.

“بهتر است میزان روغن مصرفی را کم کنید” و به جای آن از این مواد استفاده کنید:

هر واحد چربی برابر است با 8 عدد زیتون سیاه، 10 عدد زیتون سبز، 6 عدد بادام، 6 عدد آجیل مخلوط، 10 عدد بادام زمینی، یک قاشق غذاخوری کنجد، یک قاشق غذاخوری تخمه ی کدو و یا آفتابگردان، 2 عدد گردو.

کسی که فرزند نمی آورد و طالب فرزند است چه کاری انجام دهد؟ چه غذاهایی برای او مفید است؟

از غذاهای مغزدار استفاده کنید، فسفر در تولید مثل و جنسیت آن نقش بزرگی ایفا می کند. خوردن شیر و عسل در فرزند آوری بسیار موثر است سعی کنید برای چنین هدفی پنیر را شب میل کنید. از خوردن سرکه، گشنیز و سیب ترش نیز خودداری شود.

شما نیز از آن دسته والدینی هستید که سلامت فرزند برای شما مهم است؟

یکی از تهدیدات سلامتی جنین در دوران بارداری اشعه های موبایل است! برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به اینجا (‌دوران بارداری ) مراجعه کنید.

 

منبع مطلب قبل از بارداری : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/7:: 8:5 عصر     |     () نظر
 
خواص هلو چیست؟

یونانیان قدیم مبدا درخت هلو را از ایران دانسته و آنرا Persian می خواندند . خوردن هلوی خام اشتها آور – ملین – محرک شهوت می باشد . رفع بوی بد دهان از دیگر خواص هلو است .

خواص هلو

خواص هلو

 

خواص هلو بسیار متنوع و شگفت انگیز است . هلو میوه ایست لذیذ که معمولا هسته اش براحتی از گوشت جدا می شود ، ولی شفتالو نوعی از آنست که هسته اش بسختی جدا می شود . از خواص هلو و شفتالو  می توان به لطیف کنندگی و شفافیت پوست اشاره کرد .

درخت هلو از 2200 سال قبل بحالت وحشی وجود داشته است و یونانیان قدیم مبدا درخت هلو را از ایران دانسته و آنرا Persian می خواندند که از لغت perse به معنای ایران گرفته شده است .

جالینوس حکیم و همکاران او از میوه هلو استفاده نمی کردند ولی از قرن 18 به بعد مصرف خوراکی میوه هلو عملا رواج یافت و پرورش درخت آن روز بروز توسعه پیدا کرد ، به طوری که امروزه هلو از لذیذترین ، معتدل ترین و مفید ترین میوه های تابستان بحساب می آورند .

ترکیبات شیمیایی و خواص هلو

از تجزیه شیمیایی 100 گرم گوشت هلو موارد زیر را بدست آورده اند :

1- ویتامین A : هشتاد  واحد بین المللی

2- ویتامین B1  : یک میلی گرم

3- ویتامین B2 : سه  میلی گرم

4- ویتامین C :  شانزده میلی گرم

5- موادقندی : 9 تا 10 گرم

6- مواد ازته 0/93 گرم

7- اسیدسیتریک – اسید مالیک – اسید وینیک 1 گرم

8- پکتین 0/48 گرم

9- موادمعدنی : کلسیم 6 میلی گرم – فسفر 20 میلی گرم – آهن 0/4 میلی گرم – سدیم 3 میلی گرم – پتاسیم 230 میلی گرم –منیزیم 10 میلی گرم – گوگرد 7 میلی گرم – کلر 3 میلی گرم – منگنز 0/66 میلی گرم – مس 0/05 میلی گرم – روی 0/02 میلی گرم – ید 0/002 میلی گرم

10- آهن : 0/5 میلی گرم

11- آب 83 گرم

خواص هلو ، اثر شفابخش هلو

– خوردن هلوی خام اشتها آور – ملین – محرک شهوت می باشد .

-از خواص هلو اینست که خوردن هلوی خام برای رفع بوی بد دهان مفید است .

-خوردن هلو برای افرادی که دچار حساسیت و خارش بدن (آلرژی) هستند بسیار مفید است .

-صفرا آور ی از خواص هلو می باشد . برای این منظور باید 185 گرم آب  هلو را شب گرفته بگذارند تا صاف شود و صبح با مقداری ترنجبین مخلوط نموده میل نمایند .

-پوست صورت را لطیف و خوشرنگ می کند . به گزارش آسان طب  برای این منظور بانوان هسته هلو را جدا نموده ، گوشت هلو را بر پوست صورت قرار می دهند . این یکی از چندین خواص هلو برای پوست صورت شماست .

-در فصولی که هلوی تازه وجود ندارد ممکنست از کمپوت هلو یا برگه هلو خشک استفاده نمایند که ترکیب آنها در زیر آورده می شود .

خواص هلو و کمپوت هلو

ترکیب غذایی کمپوت هلو -خواص هلو و کمپوت هلو

یک فنجان به حجم 240 سانتیمتر مکعب کمپوت هلو 115 کیلوکالری ارزش انرژی زائی دارد و از نظر مواد غذایی به جز آب حاوی ترکیبات زیر است :

1-ویتامین A : هزار و هفتاد واحد بین المللی

2-ویتامین B1 : پنج صدم میلی گرم

3-ویتامین B2 : چهارده صدم  میلی گرم

4- ویتامین pp : یک میلی گرم

5-ویتامین c : هشت  میلی گرم

6- پروتئین : کم

7-چربی : کم

9- کلسیم : 10 میلی گرم

10-آهن : 0/5 میلی گرم

خواص هلو و درخت هلو

خواص اجزای درخت هلو

در گذشته از برگ درخت هلو ، شکوفه هلو به صورت دم کرده برای شفای بیماران مبتلا به صرع ، بادسرخ ، کرمهای دستگاه گوارش ناراحتی های کلیوی استفاده می کردند . ولی امروزه معلوم شده است که برگ درخت هلو – گل هلو – پوست هلو – و مغز هسته هلو کم یا بیش از دارای آمیگدالین بوده ، ممکنست ماده سمی بنام اسید سیانیدریک ایجاد کنند . لذا بکار بردن آنها به صورت خوراکی توصیه نمی شود ، ولی چون استعمال خارجی آنها به صورت مالیدن بر پوست ، زیانی ندارد .

اثر شفابخش آنها  به گزارش آسان طب در زیر خلاصه می شود .

الف-مغز هسته هلو – از تجزیه شیمیایی مغز هسته هلو مواد زیر را بدست آورده اند :

1- بمقدار 35 تا 52 درصد شبیه روغن بادام تلخ و با همان خواص

2- آمیگدالین

3- دیاستازهائی بنام کونگلوتین – امولسین

از خواص هلو می توان به این موضوع اشاره کرد که مغز هسته هلو برای تسکین دردها و همچنین ناراحتی های بواسیر مغز هسته هلو را کوبیده به صورت ضماد در محل درد می گذارند و یا ممکنست روغن آن را گرفته در محل درد بمالند .

ب-برگ درخت هلو – از تجزیه شیمیایی برگ درخت هلو مواد زیر را بدست آورده اند :

1-قندهایی از نوع ساکارز و دکستروز

2-لوروسرازین

3-آمیگدالین

له شده برگ های تازه هلو برای ورم و دردهای سطحی بدن زخمهای سرطانی مفید است .برای این منظور باید مقداری از برگ تازه هلو را کوبیده در محل زخم و درد بگذارند . این هم یکی دیگر از خواص هلو و درخت آن بود .

 

منبع مطلب خواص هلو : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/7:: 8:5 عصر     |     () نظر
 
چه کنیم تا سرطان معده نگیریم؟

از آنجایی که شانس بهبودی سرطان معده در مراحل پیشرفته کم است، تشخیص زود هنگام خیلی اهمیت دارد. کاهش وزن و اشتها و بروز اولین علائم پس از 40 سالگی نشانه های جدی هستند و باید همیشه بررسی شوند.

سرطان معده

سرطان معده

سرطان معده چیست؟

سرطان معده علت بسیار نادری در ناراحتی های معده است. بیماری شدیدی که باید حتی الامکان به زودی شناسایی شود تا امکان درمان سرطان معده وجود داشته باشد.

سرطان معده معمولاً درون سلول های غدد ترشحی در مخاط معده رشد می کند. در صورت عدم درمان، سرطان از دیواره معده نیز می گذرد.آنگاه سلول ها بسیار سریع و به همراه جریان خون به کبد راه می یابند. به همین دلیل باید بیماری سرطان معده را حتی الامکان در مراحل اولیه شناسایی کرد.

 

علایم سرطان معده

اگر چه بیماران، در بالای شکم احساس درد و سوزش می کنند، ولی سرطان معده بیشتر احساس فشار و پری شکم را، حتی پس از صرف یک وعده غذایی سبک، ایجاد می کند. به علت کم اشتهایی، کاهش وزن به طور سریع اتفاق می افتد.

این علایم را باید همیشه جدی بگیرید و به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

علل سرطان معده

علت سرطان معده تا بحال شناخته نشده است، شاید سرطان معده نتیجه چندین علت متفاوت باشد. هیچ گونه عامل ژنتیکی و ارثی برای این بیماری اثبات نشده است، به این خاطر به نظر می رسد که عوامل محیطی در ایجاد این بیماری بسیار موثر است.

در برخی کشورها، مثلاً کشورهای آسیای شرقی، سرطان معده شایع تر از دیگر کشورهاست. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که تغذیه در این مورد نقش دارد. دیده شده است که در فرزندان ژاپنی هایی که به کشورهای غربی مهاجرت کرده اند همان میزان خطر ابتلا به سرطان معده وجود دارد که در افراد جامعه غربی دیده می شود. پس خطر ابتلا به سرطان معده به روشنی علت ژنتیکی ندارد.

راه های پیشگیری از سرطان با تغذیه مناسب را در اینجا ( پیشگیری از سرطان ) مطالعه کنید.

بعضی از دانشمندان اعتقاد دارند که عفونت طولانی مدت با هلیکوباکتر پیلوری یکی از علل ایجادسرطان معده است، اگر چه این هم یکی از فرضیات گوناگون در حال بحث است. حتی اگر این مطلب هم صحت داشته باشد، نمی دانیم که آیا از بین بردن این میکروب خطر ابتلا را کاهش می دهد یا نه؟

در حال حاضر از بین بردن میکروب هلیکوباکتر پیلوری برای کاهش خطر ابتلا به سرطان معده توصیه نمی شود، اگر چه این نظریه هم احتمالاً تغییر خواهد کرد.

خوشبختانه میزان ابتلا به این بیماری در اروپا و در کشورهای غربی به دلایل شناخته نشده در حال کاهش است.سرطان معده بیماری سنین میانسالی و سالخوردگی است ولی گهگاه در افراد زیر 40 سال هم مشاهده می شود.

تشخیص سرطان معده

چگونه سرطان معده تشخیص داده می شود؟

تشخیص بیماری سرطان معده معمولاً از طریق انجام آندوسکوپی و به ندرت هم توسط عکس رنگی با محلول باریم انجام می شود. درمان موثر فقط در مراحل اولیه بیماری امکان پذیر است. هر بیمار دچار ناراحتی های معده که علائمی مثل از دست دادن اشتها و کاهش وزن دارد، باید به دقت بررسی و معاینه شود. از آنجایی که سرطان معده در افراد بالای 40 سال با شیوع بیشتری دیده می شود، باید بیماران این سنین که برای اولین بار دچار ناراحتی های معده می شوند به طور دقیق معاینه و بررسی شوند.

شانس بهبودی و درمان سرطان معده

تنها امکان بهبودی خارج کردن معده و تمام توده سرطانی از طریق عمل جراحی است. بهترین زمان برای این کار مراحل اولیه بیماری است. به همین دلیل تشخیص به موقع و شناسایی علائمی مثل کاهش وزن و احساس پری شکم حتی بعد از صرف غذای سبک اهمیت دارد. در برخی موارد ممکن است جراح قسمتی از معده را درون بدن باقی بگذراد. در غیر اینصورت او مری را به طور مستقیم و اثنی عشر متصل می کند، به طوری که بیماری در آینده فقط می تواند وعده های غذایی سبک با تعداد دفعات بیشتر صرف کند. در صورت اختلال در هضم غذا نیز مصرف مکمل های غذایی لازم است.

اگر توده سرطان معده کوچک و به طور کامل از بدن خارج شده باشد، شانس بهبودی بیمار زیاد خواهد بود. اما متاسفانه تشخیص بسیاری از موارد در مراحل پیشرفته که غیر قابل جراحی هستند صورت می گیرد.به گزارش آسان طب، اگر عمل جراحی موفقیت آمیز و یا امکان پذیر نبود، سایر روش های درمان سرطان معده مثل شیمی درمانی، پرتو درمانی و درمان با لیزر اگرچه به ندرت باعث معالجه این بیماری می شوند ولی می توانند ناراحتی ها را تسکین دهند و باعث افزایش طول عمر بیمار شوند.

نتیجه گیری

از آنجایی که شانس بهبودی سرطان معده در مراحل پیشرفته کم است، تشخیص زود هنگام خیلی اهمیت دارد. کاهش وزن و اشتها و بروز اولین علائم پس از 40 سالگی نشانه های جدی هستند و باید همیشه بررسی شوند. احتمالاً در آینده می توان جلو سرطان معده را گرفت، اگر علل آن شناخته شوند. در حال حاضر اساساً سعی بر این است که روش های درمانی محافظه کارانه (یا غیر قطعی) مثل شیمی درمانی را بهبود بخشید.

در نظر داشته باشید

این مقاله قصد دارد در شناسایی ناراحتی های معده به شما کمک کند تا اگر از این ناراحتی رنج می برید از راه های کنترل و درمان آن آگاه شوید. مهمترین مطلب در هر روش خود درمانی این است که تشخیص دهید کی آن زمان فرا می رسد که باید نزد پزشک بروید. در زیر علائم راهنما را که حتما باید بررسی شوند را نام می بریم :

  • فقدان اشتها
  • کاهش وزن بدون دلیل
  • مشکلات در بلع غذا
  • استفراغ خون و محتویات شبیه قهوه از معده
  • خون هضم شده در مدفوع که به همین دلیل مدفوع به رنگ قیر در می آید.
  • ناراحتی های معده در هنگام مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
  • ناراحتی های معده بدون این علائم راهنما را می توان ابتدا از طریق خود درمانی معالجه کرد.
منبع مطلب سرطان معده : سایت آسان طب
http://asanteb.com/

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/7:: 8:4 عصر     |     () نظر
 
چیزی که شادی زندگی زناشویی را تضمین می کند

زندگی زناشویی و ازدواج ، فرایند مقدسی است که زن و مرد را به هم وصل می کند . قبل از زندگی زناشویی فرد برای خود زندگی می کند و برای خود کار می کند . پس از ازدواج ، محور ، ارتقا «من» یا «تو» نیست ، هدف ارتقای «ما» است .

زندگی زناشویی

زندگی زناشویی


زندگی زناشویی و ازدواج ، فرایند مقدسی است که زن و مرد را به هم وصل می کند . قبل از زندگی زناشویی فرد برای خود زندگی می کند ، برای خود کار می کند ، پول در می آورد و خرج خود و مسائل مربوط به زندگی شخصی خود را تهیه می کند و به تنهایی تفریح می کند و خلاصه محور همه فعالیت ها ارتقای خویش است . همسر او نیز قبل از ازدواج همین فعالیت ها را در جهت ارتقای خودش انجام می داد .

زندگی زناشویی موفق و همسرداری

پس از ازدواج ، محور ، ارتقای –من- یا –تو – نیست ، هدف ارتقای ما است . اینکه چقدر شما و همسرتان در یک جهت فکر کنید و فعالیت کنید ، بستگی به این دارد که برداشت ذهنی شما از ازدواج چیست ؟ اگر ازدواج را به عنوان یک پدیده یکی شدن بدانید با هم و برای هم فعالیت می کنید و همدلی خواهید کرد .

برای تحکیم بخشیدن روابط زوجین و زندگی زناشویی و برای آنکه بنیاد محبت بین آن ها زیاد شود قواعد زیر را باید رعایت کرد :

1- در زندگی زناشویی نسبت به یکدیگر متعهد بوده و فراموش نکنند که آن ها مسئول هم هستند .

2-نسبت به یکدیگر وفادار بوده ، حتی در غیاب هم نیز او را دوست بدارند .

3-حساسیت های همسرتان را بشناسید و او را تحریک نکنید .

4-در عشق دو جانبه غرور و خودخواهی جایی ندارد . هر چه برای خود می پسندید برای همسرتان بپسندید .

5-در مواقع لزوم از او در برابر دیگران جانبداری کنید .

6-عشق ، خوابی است که به واقعیت تبدیل می شود .

7- در زندگی زناشویی ، عشق یک جاده دو طرفه است .

8- خوبی را  در زندگی زناشویی بیشتر کنید .

9-به صدها روش به او بگویید دوستش دارید .

10-تعطیلات را با هم باشید .

11-ابراز عواطف ، رابطه را محکم می کند .

از راههای مختلف توجه همسرتان را به خود جلب کنید . خواه با پوشیدن یک لباس زیبا ، خواه با پختن یک کیک یا حتی با ارائه یک فکر قشنگ . وقتی سعی می کنید توجه او را به خود جلب کنید ، او به ظرافت رفتاری شما دقیق تر می شود . جذاب تر از گذشته به نظرش خواهید رسید . به گزارش اسان طب به روش های مختلف که بلد هستید توجه او را به خود جلب کنید لازم نیست برای این کار خرج کنید ، خیلی ساده است :

-سعی کنید جذاب تر به نظر برسید .

-ایده های تازه ای برای بهتر شدن زندگیتان ارائه دهید .

-حرف هایی بزنید که همسرتان را خشنود کنید .

-از بوهای خوش برای عطرآگین کردن خود استفاده کنید .

12- از همسرتان تعریف کنید .

زندگی زناشویی موفق

در زندگی زناشویی ، همسر خود را تا چه اندازه میشناسید ؟

یکی از روان شناسان می گوید هر چه شناسایی زن و شوهر از یکدیگر باشد بهتر می توانند در کنار هم با حسن تفاهم و آرامش زندگی کنند . او چهار مساله مهم را در این باره موثر دانسته است .

این چهار مساله عبارتند از :

*اطلاع از چگونگی زندگی گذشته همسر

*آشنایی به وضع جسمی و روحی او

*دانستن مسائل مورد علاقه همسر وچیزهایی که با آن مخالف است .

*اطلاع از آرزوها و اهدافی که آن ها را دنبال می کند .

الف ) سوابق و زندگی گذشته

روانشناس مزبور می گوید : وقتی ما با کسی ازدواج می کنیم با آنچه همسر ما از گذشته با خود دارد سر و کار داریم . با دانستن این گذشته می توانیم در مواقع ضروری موقعیت و وضع او را بهتر درک کنیم .

ب)آشنایی به وضع جسمی و روحی

توجه به وضع ظاهر و چگونگی سلامت همسر نشانه علاقه زیاد به او بوده ، باعث خوشحالی او می شود . مثلا اظهار نظر درباره مدل لباس یا فرم موی سر در روحیه او اثر می گذارد .

ج) چیزهایی که بدان ها علاقه دارد و مسائلی که با آنها مخالف است :

دانستن این مسائل می تواند زندگی شما را با هماهنگی و سازش توام سازد و سوالات زیر میزان توجه شما را بدان ها نشان می دهد :

1- در کدام یک از تعطیلات و گردش ها بیش از همه به همسر شما خوش گذشته است ؟

2- از کدام کارها و عادات شما ناراحت می شود ؟

د) آرزوها و هدفها در زندگی زناشویی

زن و شوهرهایی که درباره آرزوها و اهداف یکدیگر گفتگو و تبادل نظر می کنند بهتر می توانند در زندگی با هم تشریک مساعی و همکاری داشته باشند .

 

منبع مطلب زندگی زناشویی : سایت آسان طب


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/7:: 8:4 عصر     |     () نظر
 
مراحل هفتگانه زندگى انسان

مراحل زندگی انسان به دوره های مختلفی تقسیم می شود . به طور مثال 16تا 22 سالگی اواخر دوره نوجوانی است و انسان در حال ترک دنیای والدین ، پایه ریزی استقلال و عدم وابستگی ،اما نه به شکل پایدار ، پذیرای عقاید و افکار جدید می باشد .

مراحل زندگی انسان

مراحل زندگی انسان


مراحل زندگی انسان به دوره های مختلفی تقسیم می شود . تعاریف زیر در مورد مراحل زندگی انسان ، که حاصل تحقیقات در زمینه ی مراحل زندگی بزرگسالی است ، پیشنهاد کننده آن است که ما در زمان های مختلف زندگی خود بر نیازهای متفاوتی تاکید داریم .

مروری بر مراحل زندگی انسان

برنامه ریزی برای یک شغل مستلزم اندیشیدن درباره گذشته ، حال واینده است . مرور اطلاعات مربوط به مراحل زندگی این زمینه را فراهم می آورد تا فردی که در صدد یافتن یا تعویض شغل است ، نسبت به برخی از مسائل شخصی و عاطفی که احیانا بر ارزش ها ، برنامه ریزی و هدف گذاری وی تاثیر میگذارند ، بینش به دست آورده و آنها را تصدیق کند .

16 تا 22 سالگی  از مراحل زندگی انسان

این دوره اواخر دوره نوجوانی است و در حال ترک دنیای والدین ، پایه ریزی استقلال و عدم وابستگی ،اما نه به شکل پایدار ، نا مطمئن از این که ایا می تواند در دنیای بزرگسالان روی پای خود بایستد یا خیر ، پذیرای عقاید و افکار جدید .

22تا28 سالگی  از مراحل زندگی انسان

این مرحله دوره جوانی نام دارد و کسب استقلال در کار ، ازدواج ؛ آزمایش همه باید ها و اجبارهای وضع شده از جانب پدر و مادر واین انتخاب که کدام را در بزرگسالی برای خود حفظ کند ، در عین حال ، نشان دادن لیاقت وشایستگی خود به پدر و مادر ، داشتن اتکا به نفس بیشتر ، خودسازی برای اینده ، در نظر گرفتن ملاحظات خانوادگی و زناشویی  در این مراحله اتفاق می افتد .

28 تا 32 سالگی از مراحل زندگی انسان

این دوره مرحله ی گذرای دهه ی سی (جوانی دوم ) است . زیر سوال بردن تعهدات اولیه در قبال روابط ، ازدواج ، خانواده و شغل ، احتمال وقوع ارزیابی های مجدد و تغییرات مختلف ، مرحله ای به ویژه اسیب پذیر برای تداوم موقعیت فعلی . fi هر چند انتخاب برخی از افراد به گزارش آسان طب این است که هم چنان به گزینش های پیشین خود ادامه دهند .

مراحل زندگی

32 تا 39 سالگی از مراحل زندگی انسان

این مرحله ، زمان نضج گیری انسان است . درگیری در کار ، کمک به رشد و پویایی فرزندان ، اولویت دادن به پرورش فرزندان ، تصدیق و به رسمیت شناختن پیام ها و نکات اخلاقی در نقش پدر یا مادر ف تعدیل شخصیت ، باور کردن و تن دادن به انتخاب ها ، توجه بیشتر به موضوعات کسب وکار ، تثبیت وجهه و اعتبار تا تقریبا 35 سالگی ، زمانی که این سوال در ذهن خود شکل می گیرد که «ایا وقت آن را خواهم داشت که تا به همه ی این کارها برسم ؟» آگاهی بیشتر نسبت به زمان و احیای این موضوع مهم در ذهن که «من واقعا می خواهم کی باشم ؟» شاید برای یک زن این نخستین فرصتی باشد که فارع از مسائل مربوط به بچه داری و تربیت فرزند ، در صدد انتخاب شغل براید .

39 تا 43 سالگی از مراحل زندگی انسان

سال های نقطه ی عطف در زندگی این مرحله است . تجربه ی دوره ای از اشوب درونی وبحران میانسالی ، شاید معلوم می شود که رویاهای اولیه قابل دستیابی نیستند ، تحیر وبلاتکلیفی در این باره که «چرا اینجا هستم ، به کجا می روم ؟».

تغییرات بالقوه در شیوه زندگی و اغلب بدون طراحی قبلی ، این احساس که در زندگی چیزی کم است ، پیدا کردن افکار احتمالی درباره ی تشکیل خانواده ، شروع یا تعویض شغل  همه در این مرحله از مراحل زندگی انسان اتفاق می افتد .

43-50 سالگی از مراحل زندگی انسان

 تثبیت مجدد / به بار نشستن این مرحله است . آسودگی خیال ، بیشتر از نظر سوالات مربوط به فنا و مرگ ، تحولات شغلی و تغییر شیوه ی زندگی ، فرزندان در حال به آزمایش گذاردن استقلال خود هستند ، مروری شخصی بر الگوهای پرورش کودک ، شکوفایی شغلی ، توجه به رشد شخصیتی ، فعالیت در جامعه ، ارزیابی مجدد روابط خود با بلوغ فرزندان و رسیدن آنان به دوره ی بزرگ سالی در این مرحله اتفاق می افتد .

50-65 سالگی از مراحل زندگی انسان

این مرحله زمان شروع مجدد است . در حال لذت بردن از آرامیش نسبی ، خستگی ، داشتن یقین و انبساط خاطر نسبت به زندگی یا رویارویی با چالش های جدید به دلیل تغییر ناگهانی شغل ، برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی ، احتمالا کاهش انرژی و قدرت جسمانی ، مرگ همسر یا دوستان ، پیدایش ساختار یک زندگی جدید ، احتمال تن دادن به کارهای مخاطره آمیز ، پذیرش نقش پدر یا مادر در زندگی فردی دیگر ، مطرح شدن سوالات معنوی ، امکان رشد و خلاقیت و نوآوری ، آزاد شدن از قید مفهومی به اسم «کار» ، هر چند برخی از افراد در این زمان به شغل جدیدی روی می آورند ، پرداختن به مسئولیت های مراقبت از پدر و مادر سالخورده ، بحران روحی و جنگ اعصاب احتمالی بین زنی که پس از خلاصه شدن از پرورش فرزند در عنوان زندگی شغلی خود به سر می برد و شوهری که مشتاق کناره گیری از کار و شروع مرحله ی جدیدی از زندگی است .

65 سالگی به بالا  از مراحل زندگی انسان

این دوره ، دوره ی انتقال به سوی بازنشستگی است . وقتی عمر طولانی شد و بازنشستگی اجباری نبود ، این دوره به صورت «سال های طلایی واقعی» از نظر ادامه ی سودمندی برای اجتماعی و رشد شخصیتی در می اید .

 

منبع مطلب مراحل زندگی انسان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/7:: 8:4 عصر     |     () نظر
   1   2   3      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
فروشگاه اینترنتی
مکمل بدنسازی
مکمل شاپ
مه ساز
مه پاش
دانلود آهنگ جدید
قرص چاقی
درب ضد سرقت
آموزش برنامه نویسی آندروید
دانلود آهنگ جدید
آموزش mvc
ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل تبل
درج آگهی رایگان
همسریابی دوهمدل
رطوبت ساز
رطوبت ساز
ورزشی
مشاور برندسازی
درب ضد سرقت
وی اس تی
هیتر
آپلود عکس
تیشرت
پرینتر سه بعدی
اسکنر سه بعدی
شبکه اجتماعی
پنل تلگرام
آپلود عکس
خرید گیفت کارت
لایسنس اورجینال ویندوز ، سرور ، آفیس
آپلود فایل
دانلود کتاب
وی پی ان
خرید vpn
مزون لباس عروس
دانلود آهنگ جدید
خرید پستی
دوربین مدار بسته
تصفیه آب
موفقیت
سفارش پایان نامه
فروش بک لینک
تشریفات
دانلود فیلم ایرانی جدید
پایان نامه های کارشناسی ارشد
پایان نامه رشته روانشناسی
پایان نامه رشته حقوق
درمان زود انزالی قطعی
داربست
خوبد (خوب و بد)
تور ترکیه 95
لوازم جانبی موبایل
ثبت آگهی و تبلیغات رایگان
لغات پرتکرار زبان عمومی
خریداران باطری فرسوده
باطری جنسیس کوپه
آگهی اینترنتی
بازرسی و تست فنی آسانسور
فروش مقاله isi
مدل لباس
خرید زمین در نوشهر
تا اس ام اس | کرد موزیک
تور کربلا
اجاره ماشین
تاریخ استرالیا
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک